Skip to main content

Ο Fukuyama και ο ισλαμικός κόσμος

Το σχόλιο μου με αφορμή το άρθρο του F. Fukuyama που δημοσιεύθηκε στo NYT (βλ. το άρθρο στη διεύθυνση http://www.nytimes.com/2006/02/19/magazine/neo.html?pagewanted=all ). Ο πραγματικός εχθρός της Αμερικής δεν είναι ο ισλαμικός εξτρεμισμός. Ο πραγματικός εχθρός της είναι η Ευρώπη, η Ρωσία και τα καθεστώτα της Μέσης Ανατολής. Ο δε πραγματικός της σύμμαχος είναι ο ισλαμικός κόσμος. Το πρόβλημα με την πρώτη θητεία Μπούς και πολύ περισσότερο με τη δεύτερη θητεία του είναι ακριβώς η παραγνώριση αυτής της αλήθειας. Αντί να επιδιώξει για το εγχείρημά του την άμεση συμμαχία του ισλαμικού κόσμου επιδίωξε τη συμμαχία απολιθωμάτων και πιθανότατα αισχρών προβοκατόρων, όπως η Ευρώπη και η Ρωσία. Σ’ ότι αφορά τον F. Fukuyama αδυνατεί, προφανέστατα, να μας εξηγήσει γιατί «a political contest for the hearts and minds of ordinary Muslims around the world», όπως πολύ ωραία το θέτει, καθίσταται απαραίτητος στο εσωτερικό κάτι χώρων σαν τη Γαλλία και τη Δανία, όχι όμως, και για το εσωτερικό της ίδιας της Αμερικής. Ο ίδιος ο F. Fukuyama εξάλλου είναι «ο τελευταίος άνθρωπος», που δικαιούται να εκφέρει γνώμη για το εγχείρημα της φιλελευθεροποίησης του ισλαμικού κόσμου, δεδομένου ότι, όπως προκύπτει από τα όσα γράφει για το Ισλάμ στην παρ. 20, Μέρος IV του βιβλίου του «Το Τέλος της Ιστορίας και ο Τελευταίος Άνθρωπος», δεν φαίνεται καθόλου να πιστεύει σ’ αυτό το εγχείρημα.

Comments

Popular posts from this blog

Άμεση ρήξη με τον αντιλιμπεραλιστικό μνημονιακό παρεοκρατικό καπιταλισμό και με τον διακομματικό εθνοεθνικισμό

Τα θρασύδειλα αντι-λιμπεραλιστικά μνημονιακά εθνοεθνίκια, πρώτα έφεραν την οικονομική καταστροφή της χώρας και τώρα την οδηγούν και σε νέα, εθνική αυτή τη φορά καταστροφή, οδηγώντας την χρεωκοπημένη και αποδυναμωμένη σε ένοπλη σύρραξη με την Τουρκία, αφού προηγουμένως την έχουν εξευτελίσει διεθνώς, θεωρώντας ανυπεράσπιστους και κατατρεγμένους ανθρώπους ως "ενεργή, σοβαρή, εξαιρετική και ασύμμετρη απειλή" κατά της χώρας, αναστέλλοντας και καταπατώντας βάναυσα την συνθήκη της Γενεύης για τους πρόσφυγες, διώκοντας τους, καταδικάζοντάς τους, φυλακίζοντάς τους και εξαπολύοντας ακόμα και δολοφονική βία εναντίον τους για την απώθησή τους, εν τέλει δε κατακρεουργώντας, έτσι, κάθε έννοια κράτους δικαίου στη χώρα. Κι αυτό, καθώς  ο διακομματικός εθνοεθνικισμός όλων υπόλοιπων κομμάτων της Βουλής, εκτός του ΜέΡΑ25 που διακηρύσσει ότι " το εθνικό δικαίωμα διαχείρισης των συνόρων μας θα το χρησιμοποιήσουμε για να δίνουμε καταφύγιο στους κατατρεγμένους", δεν βλέπει απέναντί...

Αντιπρόσωποι και εκπρόσωποι

Το ελληνικό Σύνταγμα ανήκει στην κατηγορία των συνταγμάτων εκείνων, που αναγνώρισαν μεν τα πολιτικά κόμματα (κομματική δημοκρατία), πλην όμως διατήρησαν τις αρχές της κλασσικής αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, με συνέπεια τη δημιουργία πολλών προβλημάτων, που αναφέρονται στις σχέσεις διατάξεων των δύο κατηγοριών. Η ευρύτατη σε έκταση και περιεχόμενο «συνταγματοποίηση» των πολιτικών κομμάτων στο ελληνικό σύνταγμα (όπως, άλλωστε, απαιτούσε η νέα συνταγματικοπολιτική πραγματικότητα) και η εκ παραλλήλου διατήρηση των διατάξεων των άρθρων 51§2 και 60§1, που συνταγματοποιούν το αντιπροσωπευτικό σύστημα και την ελεύθερη εντολή, τείνουν να προσλαμβάνουν έντονο συγκρουσιακό χαρακτήρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ το 1974 υπήρξε έντονη συζήτηση για το άρθρο 60§1 κατά τη διαδικασία ψηφίσεως του νέου Συντάγματος (υπήρξαν προτάσεις και από την τότε συμπολίτευση υπέρ της απαγόρευσης της δυνατότητας ανεξαρτητοποιήσεως και μεταστάσεως των βουλευτών με την προσθήκη τρίτης παραγράφου στο άρθρο 60), έκ...

«Πώς θα μεταφράζατε τον libertarian στα Ελληνικά»;

Αναρωτήθηκε ο συγγραφέας Νίκος Δήμου σ’ ένα σχόλιο του στο προσωπικό του ημερολόγιο στο διαδίκτυο: [Nikos Dimou said... «Πανάσχημη πως θα μεταφράζατε τον libertarian στα Ελληνικά;»] Του απέστειλα το παρακάτω σχόλιο: [Ο πιο μαχητικός εκφραστής της θεωρίας του Αντιδιαφωτισμού ήταν ο ιερομόναχος Αθανάσιος Πάριος. Μιλούσε στα έργα του για «λιμπερτίνους», «αθεωτάτους κριτικούς» και «ιλλουμινάτα». Εξέφραζε την λύπη του επειδή ο «νόμος της χάριτος δεν συγχωρεί θάνατον την σήμερον» σε όσους κήρυτταν την «πολυθρύλητον και πολυτάραχον ελευθερίαν των δημοκρατικών».΄ Νομίζω ότι, αν ζούσε σήμερα αυτός ο ιδεολογικός πρόγονος του σημερινού αρχιεπισκόπου της ελλαδικής ορθόδοξης εκκλησίας θα απέδιδε κατ’ αναλογία και πολύ εύστοχα τη λέξη libertarian ως «Λιμπερταριανός». Πάντως ο τίτλος «Libertinos» του προσωπικού μου blog οφείλεται σ’ αυτόν. Ελπίζω να με συγχωρέσει!!]