Skip to main content

«Η ΕΥΓΕΝΗΣ ΜΑΣ ΤΥΦΛΩΣΙΣ»

Επισημαίνει ο καθηγητής Γιάννης Ν. Γιανουλόπουλος στο εκπληκτικό και πάντα επίκαιρο βιβλίο του με τον τίτλο «Η ευγενής μας τύφλωσις» (εκδ. Βιβλιόραμα, 1999): Ο Δηλιγιάννης «ήλπιζε σε ευρωπαϊκό ναυτικό αποκλεισμό, ο οποίος θα επέβαλε στην Ελλάδα να σταματήσει τις δια συγκεκριμένων πράξεων προκλήσεις που οδηγούσαν με μαθηματική ακρίβεια» στον «ατυχή» ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897. «Μια τέτοια ενέργεια όχι μόνο θα προσέφερε στον έλληνα πρωθυπουργό σωτήρια διαφυγή από το αδιέξοδο, αλλά θα του εξασφάλιζε και σημαντικά πολιτικά οφέλη. Θα μπορούσε ακάθεκτος, ενώπιον του αθηναϊκού τύπου και του εκλογικού σώματος, να συνεχίζει την εθνικώς υπερήφανη πολιτική των φραστικών απειλών κατά των παντείων εχθρών του ελληνισμού και ταυτοχρόνως να καταγγέλλει τις Μεγάλες Δυνάμεις που εμπόδιζαν ένα μικρό αλλά εντελώς ξεχωριστό λαό να εκπληρώσει την ιστορική του αποστολή. Ο Δηλιγιάννης, ήλπιζε, εν άλλοις λόγοις, σε μια επανάληψη της τελευταίας πράξης του «ειρηνοπολέμου» του 1885-1886».Το ότι αυτό δεν συνέβη, θα καταλογισθεί «στην εκπορνευθείσα υπό του συμφέροντος Ευρώπην»: Ότι, δηλαδή, αυτή δεν επενέβη εγκαίρως, (με ναυτικό αποκλεισμό του Πειραιώς, δεν εξανάγκασε την Ελλάδα σε αποστράτευση, όπως το 1886, και δεν εμπόδισε τον απόπλου του στόλου της για την Κρήτη), υποχρεώνοντάς την, έτσι, να αλλάξει πολιτική, ενώ έβλεπε πολύ καθαρά «που θα έφερε το Ελληνικόν Έθνος η ευγενής του τύφλωσις» (κυπριακή εφημερίδα «Σάλπιγξ», Λεμεσός, 14 Ιουνίου 1897). Όπως τότε, έτσι και σήμερα, στο κυπριακό οι «μεγάλες δυνάμεις» ουδόλως ασκούν σοβαρές πιέσεις στους Καραμανλή-Παπαδόπουλο, υπέρ του «ΝΑΙ», και συνεπώς δεν είναι εμφανείς στην κοινή γνώμη οι επακόλουθες συνέπειες ως προς τη διεθνή παρουσία της Ελλάδας ενός μετά βεβαιότητας επερχόμενου εθνο-εθνικιστικού «ΟΧΙ» στο δημοψήφισμα της 24ης Απριλίου. Όπως τότε, έτσι και σήμερα, η πολιτική εξουσία σε Ελλάδα και Κύπρο, γαλουχημένη και εγκλωβισμένη και η ίδια, όπως και η «Δημοσία Ελληνική Συνείδησις» (κοινή γνώμη), στα νάματα της κυρίαρχης ιδεολογίας του «εθνοτικού εθνικισμού» και της συνακόλουθης «πατριδορητορείας των τριόδων», αδυνατεί, να προτείνει την υπερψήφιση του «ΝΑΙ», φοβούμενη το πολιτικό κόστος. Έτσι, υπάρχει, πράγματι, περίπτωση, στο άμεσο μέλλον οι Καραμανλής-Παπαδόπουλος να βρεθούν ενώπιον πολιτικής ή κυβερνητικής κρίσης εξαιτίας των αρνητικών επιπτώσεων στις σχέσεις της Ελλάδας με την Τουρκία, τις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση, οι οποίες θα προκληθούν από την επερχόμενη απόρριψη του σχεδίου του γ.γ. του ΟΗΕ, και, ενδεχομένως, να χάσουν την εξουσία τους. Τούτο, ωστόσο, ουδόλως θα σημάνει κατ’ ανάγκη και την οριστική ήττα στην Ελλάδα της κυρίαρχης ιδεολογίας του «εθνοτικού εθνικισμού», καθώς, όπως δείχνει η ελληνική ιστορία, πολύ μεγαλύτερες συμφορές από την επερχόμενη, όχι μόνο δεν αναχαίτισαν την συγκεκριμένη ιδεολογία, αλλά τουναντίον την ενδυνάμωσαν.

Comments

Popular posts from this blog

Άμεση ρήξη με τον αντιλιμπεραλιστικό μνημονιακό παρεοκρατικό καπιταλισμό και με τον διακομματικό εθνοεθνικισμό

Τα θρασύδειλα αντι-λιμπεραλιστικά μνημονιακά εθνοεθνίκια, πρώτα έφεραν την οικονομική καταστροφή της χώρας και τώρα την οδηγούν και σε νέα, εθνική αυτή τη φορά καταστροφή, οδηγώντας την χρεωκοπημένη και αποδυναμωμένη σε ένοπλη σύρραξη με την Τουρκία, αφού προηγουμένως την έχουν εξευτελίσει διεθνώς, θεωρώντας ανυπεράσπιστους και κατατρεγμένους ανθρώπους ως "ενεργή, σοβαρή, εξαιρετική και ασύμμετρη απειλή" κατά της χώρας, αναστέλλοντας και καταπατώντας βάναυσα την συνθήκη της Γενεύης για τους πρόσφυγες, διώκοντας τους, καταδικάζοντάς τους, φυλακίζοντάς τους και εξαπολύοντας ακόμα και δολοφονική βία εναντίον τους για την απώθησή τους, εν τέλει δε κατακρεουργώντας, έτσι, κάθε έννοια κράτους δικαίου στη χώρα. Κι αυτό, καθώς  ο διακομματικός εθνοεθνικισμός όλων υπόλοιπων κομμάτων της Βουλής, εκτός του ΜέΡΑ25 που διακηρύσσει ότι " το εθνικό δικαίωμα διαχείρισης των συνόρων μας θα το χρησιμοποιήσουμε για να δίνουμε καταφύγιο στους κατατρεγμένους", δεν βλέπει απέναντί

Αντιπρόσωποι και εκπρόσωποι

Το ελληνικό Σύνταγμα ανήκει στην κατηγορία των συνταγμάτων εκείνων, που αναγνώρισαν μεν τα πολιτικά κόμματα (κομματική δημοκρατία), πλην όμως διατήρησαν τις αρχές της κλασσικής αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, με συνέπεια τη δημιουργία πολλών προβλημάτων, που αναφέρονται στις σχέσεις διατάξεων των δύο κατηγοριών. Η ευρύτατη σε έκταση και περιεχόμενο «συνταγματοποίηση» των πολιτικών κομμάτων στο ελληνικό σύνταγμα (όπως, άλλωστε, απαιτούσε η νέα συνταγματικοπολιτική πραγματικότητα) και η εκ παραλλήλου διατήρηση των διατάξεων των άρθρων 51§2 και 60§1, που συνταγματοποιούν το αντιπροσωπευτικό σύστημα και την ελεύθερη εντολή, τείνουν να προσλαμβάνουν έντονο συγκρουσιακό χαρακτήρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ το 1974 υπήρξε έντονη συζήτηση για το άρθρο 60§1 κατά τη διαδικασία ψηφίσεως του νέου Συντάγματος (υπήρξαν προτάσεις και από την τότε συμπολίτευση υπέρ της απαγόρευσης της δυνατότητας ανεξαρτητοποιήσεως και μεταστάσεως των βουλευτών με την προσθήκη τρίτης παραγράφου στο άρθρο 60), έκ

«Πώς θα μεταφράζατε τον libertarian στα Ελληνικά»;

Αναρωτήθηκε ο συγγραφέας Νίκος Δήμου σ’ ένα σχόλιο του στο προσωπικό του ημερολόγιο στο διαδίκτυο: [Nikos Dimou said... «Πανάσχημη πως θα μεταφράζατε τον libertarian στα Ελληνικά;»] Του απέστειλα το παρακάτω σχόλιο: [Ο πιο μαχητικός εκφραστής της θεωρίας του Αντιδιαφωτισμού ήταν ο ιερομόναχος Αθανάσιος Πάριος. Μιλούσε στα έργα του για «λιμπερτίνους», «αθεωτάτους κριτικούς» και «ιλλουμινάτα». Εξέφραζε την λύπη του επειδή ο «νόμος της χάριτος δεν συγχωρεί θάνατον την σήμερον» σε όσους κήρυτταν την «πολυθρύλητον και πολυτάραχον ελευθερίαν των δημοκρατικών».΄ Νομίζω ότι, αν ζούσε σήμερα αυτός ο ιδεολογικός πρόγονος του σημερινού αρχιεπισκόπου της ελλαδικής ορθόδοξης εκκλησίας θα απέδιδε κατ’ αναλογία και πολύ εύστοχα τη λέξη libertarian ως «Λιμπερταριανός». Πάντως ο τίτλος «Libertinos» του προσωπικού μου blog οφείλεται σ’ αυτόν. Ελπίζω να με συγχωρέσει!!]