Monday, July 23, 2007

“ISLAMIC CALVINISTS”

Ένα μικρό σχόλιο του Johan Norberg στο προσωπικό του GlobLog αποτυπώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις εκπληκτικές εξελίξεις στην Τουρκία του Recep Tayyip Erdogan, ενός ηγέτη της εμβέλειας του Κεμάλ Ατατούρκ.
Tuesday, 8/5/2007:
02:04 - ISLAMIC CALVINISTS:
[Many Europeans, including the new French president, don’t think that Muslim Turkey belongs to modern, liberal Europe, and the Turkish opposition and military has just stopped Abdullah Gül from becoming Turkey’s president, because of his Islamist background.

But is Islam incompatible with modernisation? Take a look at this fascinating ESI report about Gull’s home province Kayseri, in Central Anatolia, the rural, traditional, religious part of Turkey. In just a few years, structural reforms and impressive growth has transformed it into a wealthy center for manufacturing and trade. Kayseri has become a leading cluster for Turkish furniture production and here one fabric company produces one percent of the world’s denim.
Even more interesting is that this economic modernisation has led to the development of a new culture that promotes individualism, entrepreneurship and hard work. Some talk about a "Quiet Islamic Reformation" and Abdullah Gül has said that this is where we see Islam’s version of Calvinism developing.
We don’t know where this interesting development will end. But we know that Europe doesn’t encourage it by saying thanks, but no thanks.]

Tuesday, July 17, 2007

Οι Λιμπερταριανοί και ο Πόλεμος

Ιδιαίτερα αξιόλογο το σημερινό άρθρο του Randy E. Barnett με τον τίτλο «Libertarians and the War» και τον υπότιτλο «Ron Paul doesn't speak for all of us». Γράφει σχετικά:
[When it comes to foreign policy, libertarians' severe skepticism of government planning in the domestic arena carries over to the government's ability to accomplish anything positive through foreign aid, whether economic or military--a skepticism they share with most Americans. All libertarians, I suspect, oppose military conscription on principle, considering it involuntary servitude. To a libertarian, any effort at "nation building" seems to be just another form of central planning which, however well-motivated, is fraught with unintended consequences and the danger of blowback. And, like most everyone, libertarians oppose any war of aggression. In all these regards, Mr. Paul is a mainstream libertarian.
But like all libertarians, even Mr. Paul believes in the fundamental, individual right of self-defense, which is why libertarians like him overwhelmingly support the right to keep and bear arms. And most also believe that when the territory of the U.S. is attacked militarily, the government--which claims a monopoly on providing for national defense and extracts billions of tax dollars for this purpose--is justified in using the military in self-defense. For this reason, many libertarians (though not all) who now oppose the war in Iraq supported U.S. military actions against the Taliban regime in Afghanistan, which had aided and harbored the al Qaeda network that organized the 9/11 attack.
But here is the rub. While all libertarians accept the principle of self-defense, and most accept the role of the U.S. government in defending U.S. territory, libertarian first principles of individual rights and the rule of law tell us little about what constitutes appropriate and effective self-defense after an attack. Devising a military defense strategy is a matter of judgment or prudence about which reasonable libertarians may differ greatly.]
Έχοντας υπόψη τα σημερινά γεωπολιτικά δεδομένα, διαφωνώ ωστόσο μαζί του, ότι ο σχεδιασμός μιας αμυντικής στρατηγικής αποτελεί απλώς ένα πραγματιστικό κάθε φορά ζήτημα. Όπως γράφει ο John Rawls ("The Law of Peoples"): "Κανείς δεν εξασφαλίζει την ειρήνη διαδηλώνοντας ότι ο πόλεμος είναι παράλογος ή περιττός - παρόλο που πράγματι μπορεί να είναι κι έτσι - αλλά ανοίγοντας τον δρόμο στους λαούς, για να αναπτύξουν μια βασική δομή που να στηρίζει ένα εύλογα δίκαιο ή ευπρεπές καθεστώς και να κάνει εφικτό ένα εύλογο Δίκαιο των Λαών". Κι αυτό ακριβώς οφείλει να πράξει ο ελεύθερος κόσμος: Να ανοίξει το δρόμο στους λαούς…

Monday, July 16, 2007

Ενός λεπτού… επικοινωνιακή τακτική!

Διαβάζω στην εφημερίδα «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»:

[Υπό το φως των κεριών και τη μυρωδιά των βασιλικών, επιδέξια τοποθετημένων στον υπαίθριο χώρο και στο δεύτερο επίπεδο του καφέ «Πόλις», στη Στοά του Βιβλίου, 34 προσωπικότητες από τον χώρο των γραμμάτων και των τεχνών, απάντησαν, προχθές βράδυ, στο ερώτημα: «Ελλάδα 2007 και μετά...Τι θα κρατούσα, τι θα άλλαζα;». Οι τοποθετήσεις είχαν διάρκεια ενός λεπτού, όσο υπαγόρευε ο στίχος της Κικής Δημουλά «Ενός λεπτού μαζί», ο οποίος ήταν και τίτλος της συνάντησης. Η ιδέα και η πρόσκληση ήταν πρωτοβουλία της υπουργού Εξωτερικών Ντόρας Μπακογιάννη, που τηλεφώνησε η ίδια προσωπικά και στους 34 συμμετέχοντες.

Οι παρευρισκόμενοι αναπτύσσονταν σε δύο ομόκεντρους κύκλους: Στον πρώτο, η Ντόρα Μπακογιάννη, έχοντας στα δεξιά της τον Γιώργο Λούκο και στα αριστερά της τον Παναγιώτη Τέτση, και τους προσκεκλημένους δημιουργούς. Στον δεύτερο, εκπρόσωποι του Τύπου. Ο φωτισμός «υδάτινος». Ιριδισμοί του μπλε αντανακλούσαν στους τοίχους του κτιρίου, δίνοντας την αίσθηση των κυματισμών του νερού.]

Έχω την εντύπωση, ότι ματαιοπονεί η κα υπουργός Εξωτερικών. Στην συνείδηση των πολιτών δικαίως η προσωπικότητά της είναι άρρηκτα συνυφασμένη αποκλειστικά και μόνο με την «υπερ-πολιτικοποίηση» και δη της «εφήμερης» πολιτικής. Ως εκ τούτου κάθε απόπειρα εκ μέρους της εμπλοκής των ανθρώπων των τεχνών και των γραμμάτων στις επικοινωνιακές της τακτικές παρίσταται απλώς ως ατελέσφορη για την ίδια.

«Πρέπει ακόμα ο ηγεμόνας να προστατεύει την αξία και να τιμάει τους εξαιρετικούς σε κάθε Τέχνη», λέει ο Niccolo Machiavelli. Ο πολιτικός, έτσι, σε συμβολικό επίπεδο επιχειρεί συχνά με επικοινωνιακές τακτικές, να δώσει την εντύπωση ότι βρίσκεται κοντά στην παιδεία των ανθρώπων της τέχνης και των γραμμάτων. Όπως γράφει ο πανεπιστημιακός μου δάσκαλος Α. – Ι. Δ. Μεταξάς («Προεισαγωγικά για τον Πολιτικό Λόγο», εκδ. ΑΝΤ. Ν. ΣΑΚΚΟΥΛΑ 1995, σελ.153-154), «ο καλλιτέχνης και ο διανοούμενος που πιστεύεται ότι εκφράζουν άδολες κοινωνικές ευαισθησίες, έχουν ένα τεράστιο ανεπίσημο «πολιτικό» κύρος που σπάνια μπορεί να έχει ένας πολιτικός, που εξ αντικειμένου υπόκειται στη δυσπιστία της αντιπαλότητας. Η συχνή προσφυγή σε καλλιτέχνες, που εξ ορισμού θεωρούνται «αντικειμενικές αξίες», για συμβολικές νομιμοποιήσεις, αποδεικνύει την επικοινωνιακή τους αποτελεσματικότητα. Αλλά ταυτόχρονα θέτει και το ζήτημα της έκτασης της ευθύνης τους στο απευκταίο ενδεχόμενο της αθέλητης χρησιμοποίησής τους».

Friday, July 13, 2007

Barroso: European Union is 'empire' !!

Mr Barroso’s comments came as he announced the European Commission’s wholehearted support for the new EU reform treaty. Asked to describe what the EU was, he said: “We are not the United States of Europe — we are unique in the history of mankind! Sometimes I like to compare the EU as a creation to the organisation of empires. We have the dimension of empire but there is a difference. Empires were made with force with a centre imposing diktat. “Now what we have is the first non-imperial empire. We have 27 countries that fully decided to work together and to pool their sovereignty. I believe it is a great construction and we should be proud of it.” ......From The Times http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article2056576.ece

Tuesday, July 10, 2007

Λιμπερτίνος εναντίον Doncat και Ε.Π.Σ.Ε.

















Ο Γιώργος Μαργαρίτης στο εξαιρετικό βιβλίο του «Ανεπιθύμητοι συμπατριώτες» εκδ «Βιβλιόραμα» 2005, σελ.44, σημ. 17 γράφει: 

[Τα Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών είναι προϊόν του 1897-1898, εκπορευόμενο από τις μυστικές υπηρεσίες του Τσάρου, διάσημες τον καιρό εκείνο για τη δεξιοτεχνία τους στη δημιουργία «αποκρυφιστικών» κειμένων για πολιτικούς λόγους. Το κείμενο πρωτοκυκλοφόρησε στο Παρίσι, η δομή όμως και μέρος του περιεχομένου του στηρίζονται σε παράφραση ενός φυλλαδίου που κυκλοφόρησε το 1864 στις Βρυξέλλες (Joli Maurice, Dialogue aux Enfers entre Machiavel et Montesquieu) και καταφερόταν ενάντια στα σχέδια του Ναπολέοντα του Γ΄. Πβ Pierre-Andre Taguieff, Les Protocoles de Sages de Sion. Introduction a l’ etude de Protocoles…, Berg, Παρίσι 1992. Την ίδια εποχή, πλήθος θεωριών σχετικά με μυστικά σχέδια και διεθνείς καταχθόνιες συνωμοσίες κυκλοφορούσαν σ’ ολόκληρη την Ευρώπη, έχοντας ως κοινό παρονομαστή τη δράση των Εβραίων.]




















Με αφορμή «Τα Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών» ακολούθησε «πολεμική σύρραξη» της αφεντιάς μου εναντίον του Ε.Π.Σ.Ε. και του συγγραφέα Νίκου Δήμου στο προσωπικό του ιστολόγιο.

----- Nikos Dimou said... 
@ takis vasilopoulos είμαστε από τις λίγες χώρες (μαζί με τις Μουσουλμανικές) όπου κυκλοφορούν και ανατυπώνονται τα "Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών".
Σε άλλες είναι απαγορευμένα ως αντισημητική συκοφαντία, σε άλλες δεν υπάρχει ενδιαφέρον.
Πρέπει να επισημάνω το εξής: Τα Πρωτόκολλα εμφανίζονται σαν αυθεντικό ντοκουμέντο, σαν επίσημα πρακτικά μίας υπαρκτής οργάνωσης.
Είναι π. χ. σαν να γράψω εγώ φανταστικά πρακτικά των Συνεδριάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου (κι αυτό τουλάχιστον υπάρχει!). Εκεί είναι η πλαστογραφία. Και συμφωνώ με τον Σωμερίτη ότι θα έπρεπε να επισημαίνεται ότι πρόκειται για φανταστικό ντοκουμέντο. Αλλιώς ο ανύποπτος αναγνώστης πώς θα το καταλάβει;
Sat Jul 07, 07:20:00 PM

----- Ελληνικο Παρατηρητηριο των Συμφωνιων του Ελσινκι said... 
ρωτησατε ποιος τα πιστευει ολα αυτα...
σας κανει ο κομσητορας της Θεολογικης Μεταλληνος;
Γενικώς, πατέρα Μεταλληνέ, δεν σας ανησυχεί το φοβερό ποσοστό των Μεταναστών που έχουν εγκατασταθεί στην Ελλάδα; Μιλάμε για παγκόσμιο ρεκόρ όλων των εποχών. Πώς το εξηγείτε εσείς αυτό το φαινόμενο;
Βεβαίως με ανησυχεί. Σε λίγα χρόνια θα έχουμε χάσει την ταυτότητά μας. Είναι ηλίου φαεινότερο και το λένε υψηλά ιστάμενα χείλη εκτός Εκκλησίας πως όλα αυτά είναι κατευθυνόμενα. Πιστεύω ότι υπάρχει ένα σχέδιο αλλοιώσεως της Ελλάδος.
Από ποιους φτιάχτηκε αυτό το σχέδιο, πατέρα Γεώργιε;
Αυτό δεν μπορώ να σας το πώ δημοσίως. Εσείς ξέρετε καλύτερα από εμένα…!
(από συνέντευξη στην εφημεριδα Ελεύθερος Κόσμος http://elkosmos.gr/site/index.php?option=com_content&task=view&id=354&Itemid=60)
Σε ο,τι αφορα τα Πρωτόκολλα απορω που καποιοι θεωρούν πως τα αποδεδειγμένα πλαστα κείμενα πρεπει να κυκλοφορυν ελευθερα. Θα ηθελαν ενα βιβλιο με το ονομα τους να κυκλοφορεί με πραγματα που δεν εγραψαν και δεν τους εκφραζουν και κυριως γινονται η αιτία να τους διωκουν;
Τελος, πριν καποια χρονια υπηρχαν βαθυστοχατσες αναλυσεις ακόμα και στην Ελευθεροτυπια για την παγκόσμια συνομωσία που εφερε στην εξουσια τον Γκορμπατσωφ για να ανατρεψει τον κομμουνισμο...
Sun Jul 08, 03:39:00 PM 

----- Bourchas said... Ο/Η Ελληνικο Παρατηρητηριο των Συμφωνιων του Ελσινκι είπε...
"Σε ο,τι αφορα τα Πρωτόκολλα απορω που καποιοι θεωρούν πως τα αποδεδειγμένα πλαστα κείμενα πρεπει να κυκλοφορυν ελευθερα. Θα ηθελαν ενα βιβλιο με το ονομα τους να κυκλοφορεί με πραγματα που δεν εγραψαν και δεν τους εκφραζουν και κυριως γινονται η αιτία να τους διωκουν;"
..................................
Μην κοπιάζετε άλλο! Είναι πασίγνωστες οι αντιφιλέλευθερες αντιλήψεις σας ως προς την ελευθερία της έκφρασης. Το θλιβερό δε στην περιπτωσή σας είναι ότι επικαλείσθε ως άλλοι ροβεσπιερίσκοι τον ορθό λόγο για την επιβολή τους.
Sun Jul 08, 07:11:00 PM 

----- Nikos Dimou said...
bourchas θα παρακαλούσα να εκφράζετε τις απόψεις σας με πιο πολιτισμένο και λιγότερο δογματικό και απόλυτο τρόπο.
Το να επικαλείστε την ελευθερία του λόγου για ένα άνώνυμο πλαστογραφημα είναι τουλάχιστον αστείο!
Sun Jul 08, 07:27:00 PM 

-----Bourchas said...
Nikos Dimou said...
bourchas θα παρακαλούσα να εκφράζετε τις απόψεις σας με πιο πολιτισμένο και λιγότερο δογματικό και απόλυτο τρόπο.
Το να επικαλείστε την ελευθερία του λόγου για ένα άνώνυμο πλαστογραφημα είναι τουλάχιστον αστείο!
......................
Πολύ σωστά λέτε ότι εκφράζω τις απόψεις μου με δογματικό και απόλυτο τρόπο. Σας επισημαίνω ωστόσο ότι αυτές οι δογματικές μου απόψεις επιτρέπουν την ανοχή και την συνύπαρξη μεταξύ των ανθρώπων και όχι τη συγκρουση.
Επειδή ακριβώς γνωρίζω και την δική σας καρατζαφέρεια αντίληψη περί πολιτισμένης πολιτικής αντιπαράθεσης, σκόπιμα χρησιμοποίησα ήπιους πολιτικούς όρους.
Σε κάθε περίπτωση με συγχωρείτε και σας αδειάζω πάραυτα τη γωνιά.Χωρίζει άβυσσος τις αντιλήψεις μας και η συνύπαρξή μας σ' αυτό το βήμα είναι αδύνατη.
Sun Jul 08, 07:57:00 PM 

------Ελληνικο Παρατηρητηριο των Συμφωνιων του Ελσινκι said...
για αντιφιλελευθερες αποψεις μας εχει κατηγορησει για το ιδιο θέμα και ο Πλέυρης
σε αλλο θεμα εχουμε παραθέσει όλες τις διεθνεις συμβάσεις που εμεις ακολουθουμε για τα θεματα ελευθεριας εκφρασης - αν αυτες ειναι αντιφιλελευθερες τοτε και εμεις το ιδιο ειμαστε
απο την αλλη οποιος/α πιστευει πως ελευθερία σημαινει ασυδοσία δεν νομιζουμε πως ειναι φιλελευθερος
κλεινοντας θα ρωτησουμε τους υποστηρικτες της ασύδοτης ελευθερίας αν με τα ιδια κριτηρια θεωρουν πως μπορουν στο ονομα της ελευεθριας της έκφρασης να βριζουν και να συκοφναντουν ελευθερα-ασυδοτα
αυτο ειναι ασχετο με τα Πρωτοκολλα που δεν ειναι απλως αντισημιτικ αλλα πλαστα - ιο υποστηρικτες τους ας μας πουν ευαθσρως αν δεν θα ειχαν προβλημα να κυκλοφορουσαν με το δικο τους ονομα στη θεση "των σοφων της σιων"
Sun Jul 08, 08:09:00 PM 

----- Nikos Dimou said...
bourchas said
γνωρίζω και την δική σας καρατζαφέρεια αντίληψη...
--------------
Έ - ότι θα διάβαζα και κάτι τέτοιο δεν το φανταζόμουν. Λέτε να με δεχθούνε στον ΛΑΟΣ;
Sun Jul 08, 08:21:00 PM 

-----Nikos Dimou said...
Yiannos said... Μα κ. Δήμου, μπορεί το βιβλίο να κυκλοφορήσει
-------------
Βεβαίως - αρκεί να γράφει στο εξώφυλλο: "μυθοπλασία", "μυθιστόρημα" κλπ. Και ο Κώδικας Ντα Βίντσι δεν υπήρξε ποτέ - αλλά δεν ενοχλεί...
Sun Jul 08, 08:22:00 PM 

-----Nikos Dimou said...
Όπως είπε και ο Π. Δημητράς υπάρχουν διεθνείς συμβάσεις που καθορίζουν τα όρια της ελευθερίας του λόγου.
Όταν ένα βιβλίο έχει προκαλέσει τον θάνατο έξη εκατομμυρίων ανθρώπων είναι περίεργο να το υπερασπιζόμαστε εν ονόματι της ελευθερίας.
Προσωπικά θα έβαζα ανάλογες προειδοποιήσεις (όπως των τσιγάρων) σε όλα τα βιβλία που έχουν αιματοκυλίσει τον κόσμο - από την Βίβλο ως το Κοράνι.
Sun Jul 08, 08:41:00 PM