Skip to main content

Ένας διάλογος με τον Νίκο Δήμου για τις «φαντασιακές κοινότητες» και το ρατσισμό

Με αφορμή την υποψηφιότητα της κας Καρα Χασάν και όσα έγραψε ο συγγραφέας κ. Νίκος Δήμου στο προσωπικό του ιστολόγιο ο ακόλουθος διάλογος: «Όλες αυτές τις μέρες άκουγα τις δηλώσεις των Ελληναράδων, και ανατρίχιαζα. Διαθέτουμε σε αυτόν τον τόπο μία διαχρονική μόνιμη κλίκα από επαγγελματίες πατριώτες, που τόσα δεινά έχουν συσσωρεύσει στην πατρίδα. Αυτοί μας έκαψαν το 1897, («η εθνική μας τύφλωσις»), το 1922, και το 1974 στην Κύπρο. Αυτοί πλειοδότησαν ασύδοτα στο «Μακεδονικό» – και το χάσαμε. Τους ίδιους είδα πάλι στην τηλεόραση να περιφέρουν τον εθνικιστικό τους λαϊκισμό. Αυτοί, που είναι τόσο περήφανοι για την ελληνική τους καταγωγή, με έκαναν πάλι να ντρέπομαι που είμαι Έλληνας.» (Νίκος Δήμου)
Bourchas said... Ρατσισμός είναι η «κατασκευή» συλλογικών οντοτήτων, στις οποίες αποδίδονται χαρακτηριστικά και ιδιότητες που προσιδιάζουν μόνο σε κάθε άνθρωπο ατομικά. Έτσι, όταν κάποιος λέει, «είμαι περήφανος που είμαι Έλληνας» (Καρατζαφέρης) ή «ντρέπομαι που είμαι Έλληνας» (Ν. Δήμου) η εκφορά του λόγου του είναι εξίσου ρατσιστική. Επιπλέον, τόσο οι «Ελληναράδες», όσο και οι «πολιτικά ορθοί» υπόλοιποι Έλληνες, κατά τις διακρίσεις του κ. Δήμου, συμφωνούν και ομονοούν απόλυτα, ότι στην Ελλάδα δεν υφίστανται εθνοτικές-εθνικές μειονότητες και συγκεκριμένα τουρκική και μακεδονική μειονότητα. Συνεπώς, η όποια πολιτική αντιπαράθεση και ο όποιος πολιτικός διάλογος εμφανίστηκε μεταξύ «Ελληναράδων» και Ελλήνων με αφορμή την ανακήρυξη της υποψηφιότητας της κας Καρά Χασάν κινείται μέσα στα πλαίσια και τα όρια του ελληνικού εθνορατσιστικού λόγου και διεξάγεται απλά μεταξύ εθνορατσιστών. 1:52 μμ
Nikos Dimou said... bourchas said"ντρέπομαι που είμαι Έλληνας" (Ν. Δήμου) η εκφορά του λόγου του είναι εξίσου ρατσιστική
H συλλογιστική σας είναι τουλάχιστον περίεργη. Το ότι η συμπεριφορά ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ατόμων με κάνει να ντρέπομαι που (τυπικά) ανήκω στην ίδια ομάδα με αυτούς δεν είναι ρατσιστική. Δεν κατασκεύασα "συλλογικές οντότητες"!
Λέτε παρακάτω:"Επιπλέον, τόσο οι «Ελληναράδες», όσο και οι «πολιτικά ορθοί» υπόλοιποι Έλληνες, κατά τις διακρίσεις του κ. Δήμου, συμφωνούν και ομονοούν απόλυτα, ότι στην Ελλάδα δεν υφίστανται εθνοτικές-εθνικές μειονότητες και συγκεκριμένα τουρκική και μακεδονική μειονότητα".
Δεν ξέρω από που φτιάξατε εσείς αυτές τις συλλογικές οντότητες. Ξέρω πολλούς που αποδέχονται την ύπαρξη αυτών των μειονοτήτων - μεταξύ τους και εγώ. 4:22 μμ
Bourchas said... Κύριε Δήμου
Δεν «έφτιαξα» ούτε επινόησα ο ίδιος καμία συλλογική οντότητα. Προσωπικά πιστεύω ότι δεν υπάρχει «κοινωνία» ή έθνος κλπ, υπάρχουν μόνο άτομα.
Αποδέχομαι φυσικά και σέβομαι απολύτως το δικαίωμα των ατόμων να λένε ότι ανήκουν σε έθνη, μειονότητες κλπ. και να «κατασκευάζουν», (επινοούν) αυτοί συλλογικές οντότητες καθώς και το δικαίωμά τους να προσδιορίζονται και να αναγνωρίζονται συλλογικά, δηλαδή ρατσιστικά.
Μετά ταύτα χαίρομαι, που ευθαρσώς δέχεστε, ότι υφίσταται τουρκική και μακεδονική μειονότητα στην ελληνική επικράτεια. Τουλάχιστον ο πληγωμένος εθνορατσισμός σας ως Έλληνος δεν σας εμποδίζει να αναγνωρίζετε και το δικαίωμα εθνορατσισμού άλλων ατόμων!! 11:00 μμ

Comments

Popular posts from this blog

Μανιφέστο «Λιμπεραλιστικής Τάσης του DiEM25» (Ενάντια στον Νεοφασιστικό Υπαρκτό Καπιταλισμό)

1. Το μόνο «φάντασμα» που πλανιόταν και πλανιέται κάθε φορά πάνω από τις εκάστοτε κατεστημένες αναχρονιστικές δυνάμεις της ανθρωπότητας είναι το «φάντασμα» του Λιμπεραλισμού. 
Κάθε φορά δε, στο ιστορικό διάβα, ο Λιμπεραλισμός, άλλοτε εξεγερμένος κι άλλοτε αμυνόμενος, κατατρόπωνε αυτές τις κατεστημένες αναχρονιστικές δυνάμεις. Τέτοια, μάλιστα, διεφάνη η επικυριαρχία του το σύντομο χρονικό διάστημα πριν το 2008, ώστε να γίνει λόγος, ακόμα και, για το «Τέλος της Ιστορίας»!

Φευ! Επρόκειτο, απλά και μόνο, για το τέλος του διαστροφικού «υπαρκτού σοσιαλισμού». Αμέσως μετά κορυφώθηκε η πρωτοφανής ανάδυση, αφενός μεν του (επίσης) διαστροφικού «υπαρκτού καπιταλισμού», που αποκαλείται διεθνώς “crony capitalism” («παρεοκρατικός καπιταλισμός»), με δεσπόζουσα έκφανσή του έναν διεθνοποιημένο χρηματοπιστωτικό παρασιτισμό, αφετέρου δε του νεοφασισμού, με δεσπόζουσα έκφανσή του έναν (επίσης) διεθνοποιημένο πολιτισμικό εθνικισμό.
2. α) «Η υπέρβαση των δικαίων ορίων της ιδιοκτησίας δεν συνίσταται στο μέγεθο…

«Είναι το ευρώ ηλίθιε!»

Δικαιοσύνη και Πλάτων

«Άνευ μεν γαρ του καθόλου ουκ εστίν επιστήμην λαβείν» (Αριστοτέλης, Μεταφ. 1086 b 5)
1. Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο Αριστοτέλης, ένας ηθικολόγος, ένας ηθικός αναμορφωτής, ο Σωκράτης, ήταν εκείνος, που ενοχλούσε τους ανθρώπους εξαναγκάζοντάς τους, να σκεφτούν, να εξηγήσουν και να δώσουν λόγο για τις αρχές των πράξεών τους˙ συνήθιζε να τους υποβάλει ερωτήματα και οι απαντήσεις τους δεν τον ικανοποιούσαν εύκολα˙ ξεκινούσε κι ο Σωκράτης, όπως οι σοφιστές, από το υποκείμενο της γνώσης και έπειτα μόνο προχωρούσε προς το αντικείμενό της˙ το υποκείμενο ωστόσο της γνώσης συγκροτείται απ’ αυτόν και ως νους, δηλαδή όχι ως κάτι σχετικό, όχι ατομικά περιορισμένο, αλλά ως υποκείμενο που νοεί, ως λογικό υποκείμενο˙ «η γνώση προς την οποία κατευθύνεται το λογικό υποκείμενο δεν έγκειται στην αντίληψη που γεννούν οι αισθήσεις, αλλά στην έννοια, που τη γεννάει η λογική λειτουργία της συνείδησης» [1]. Ενώ, όμως, έτσι πραγματοποιήθηκε η διάκριση αισθητού και λογικού υποκειμένου, δεν πραγματοποιήθηκε και η δι…