Skip to main content

Παράνομη και αντισυνταγματική η επέμβαση στην έκθεση Art Athina

Γράφει ο κ. Μανδραβέλης στην εφημερίδα «Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»:
[Είναι όμως εν μέρει υποκριτικό να σχίζουν τα ιμάτιά τους όλοι για μια παρέμβαση των οργάνων της πολιτείας - παρέμβαση η οποία μπορεί να είναι αναχρονιστική, μπορεί να παραπέμπει σε άλλες εποχές, μπορεί να είναι σκοταδιστική, αλλά είναι απολύτως νόμιμη! Και είναι να απορεί κανείς γιατί ενίστανται άπαντες στην εφαρμογή του νόμου, ενώ κανείς δεν γκρινιάζει για την ύπαρξή του. Γιατί δεν ενοχλείται κανείς από την ύπαρξη αυτού του μεταξικού νόμου που λογόκρινε το έργο της κ. Εύας Στεφανή, ενώ γίνεται τόσο θόρυβος τώρα που εφαρμόστηκε ο νόμος;]
Ωστόσο παρά τα υποστηριζόμενα από τον αρθρογράφο της εφημερίδας η «παρέμβαση των οργάνων της πολιτείας» στην περίπτωση της έκθεσης Art Athina υπήρξε κραυγαλέα παράνομη και αντισυνταγματική, γιατί αφενός ο νόμος εξαιρεί τα έργα της τέχνης από την έννοια του ασέμνου και αφετέρου ο ελληνικός εθνικός ύμνος δεν αποτελεί ούτε επίσημη σημαία του κράτους ούτε έμβλημα της κυριαρχίας του.
ΝΟΜΟΣ 5060 της 30/30 Ιουν. 1931 Περί τύπου,προσβολών της τιμής εν γένει και άλλων σχετικώνδιατάξεων.
Αρθρ. 30
«Ασεμνα κατά τις περιπτώσεις του προηγόυμενου άρθρου θεωρούνται ταχειρόγραφα, έντυπα εικόνες και λοιπά αντικείμενα, όταν, σύμφωνα με τοκοινό αίσθημα, προσβάλλουν την αιδώ. Δεν θεωρούνται άσεμνα τα έργατέχνης ή επιστήμης και ιδίως αυτά που ανήκουν στην πολιτιστικήδημιουργία της ανθρωπότητας ή που συμβάλλουν στην προώθηση τηςανθρώπινης γνώσης, εκτός από την περίπτωση όπου προσφέρονται προςπώληση, πωλούνται ή παρέχονται ειδικά, σε πρόσωπα ηλικίας κάτω των 18ετών και για σκοπούς άλλους, εκτός από τη σπουδή. Για το χαρακτηρισμόέργου ως ανήκοντος στις παραπάνω εξαιρέσεις ο εισαγγελέας μπορεί ναπροκαλέσει συμβουλευτική γνωμοδότηση πενταμελούς επιτροπής, την οποίαδιορίζει ο ίδιος από παιδαγωγούς, καθηγητές της Ανωτάτης Σχολής ΚαλώνΤεχνών και μέλη συλλόγων για την προστασία της παιδικής ηλικίας ή όπουδεν υπάρχουν τέτοια πρόσωπα, τριμελούς επιτροπής από παιδαγωγούς καιλογίους».
*** Το άρθρο 30 αντικαταστάθηκε ως άνω από το άρθρο 3 του Ν. 1291/1-4 Οκτ. 1982 (ΦΕΚ Α’ 122).
Άρθρο 181 ΠΟΙΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ
Προσβολή συμβόλων του ελληνικού Kράτους.
Όποιος, για να εκδηλώσει μίσος ή περιφρόνηση, αφαιρεί, καταστρέφει, παραμορφώνει ή ρυπαίνει την επίσημη σημαία του Kράτους ή έμβλημα της κυριαρχίας του, τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο (2) ετών.

Comments

Dersu said…
Αναφορα στην Ayn Rand στην Ελλαδα? Καλά που δεν την ξέρουν αλλοιώς θα σε είχαν βάλει στην πίσσα και στα πούπουλα.

Θαυμάζω το στομάχι σου που υποστηρίζεις Libartarian principles στην Ελλάδα.
Χωρίς να έχεις κάποια βάση στο εξωτερικό?

Πραγματικα ειναι ευχάριστη έκπληξη να βλέπω έστω και ενα φαναράκι ελευθερίας στο σκοτεινό πέλαγος του κολλεκτιβισμού που λέγεται Ελλάδα. Και η Ευρωπη δεν παει πισω. Μπηκε η ελλαδα στο μεγαλο βαπορι της ΕΟΚ. Δεν καταλαβε ακομα οτι ειναι σαπιοκάραβο και καταχάρηκε. Εκεί έχει εναποθέσει ολες της ελπίδες της για ευημερία.
George Bourchas said…
@Dersu
Μα η Ayn Rand κάνει καλό στο "στομάχι"!
Πέραν τούτου υπάρχουν και στην Ελλάδα "φαναράκια ελευθερίας" πολύ σπουδαιότερα από την δική μου προσπάθεια.
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Dersu said…
Αλήθεια, έχουν μεταφράστει έργα Ayn Rand στα Ελληνικά; Ξέρει κανείς πόσα αντίτυπα έχει πουλήσει;

...όσα καί τό Satanic Verses Satanic στούς Taliban;
George Bourchas said…
@Dersu
Τα έργα "The Fountainhead" και "We the living" της Ayn Rand, έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις "Ωκεανίδα" πριν από μια δεκαετία.
Δεν γνωρίζω πόσα αντίτυπα πωλήθηκαν.

Popular posts from this blog

Άμεση ρήξη με τον αντιλιμπεραλιστικό μνημονιακό παρεοκρατικό καπιταλισμό και με τον διακομματικό εθνοεθνικισμό

Τα θρασύδειλα αντι-λιμπεραλιστικά μνημονιακά εθνοεθνίκια, πρώτα έφεραν την οικονομική καταστροφή της χώρας και τώρα την οδηγούν και σε νέα, εθνική αυτή τη φορά καταστροφή, οδηγώντας την χρεωκοπημένη και αποδυναμωμένη σε ένοπλη σύρραξη με την Τουρκία, αφού προηγουμένως την έχουν εξευτελίσει διεθνώς, θεωρώντας ανυπεράσπιστους και κατατρεγμένους ανθρώπους ως "ενεργή, σοβαρή, εξαιρετική και ασύμμετρη απειλή" κατά της χώρας, αναστέλλοντας και καταπατώντας βάναυσα την συνθήκη της Γενεύης για τους πρόσφυγες, διώκοντας τους, καταδικάζοντάς τους, φυλακίζοντάς τους και εξαπολύοντας ακόμα και δολοφονική βία εναντίον τους για την απώθησή τους, εν τέλει δε κατακρεουργώντας, έτσι, κάθε έννοια κράτους δικαίου στη χώρα. Κι αυτό, καθώς  ο διακομματικός εθνοεθνικισμός όλων υπόλοιπων κομμάτων της Βουλής, εκτός του ΜέΡΑ25 που διακηρύσσει ότι " το εθνικό δικαίωμα διαχείρισης των συνόρων μας θα το χρησιμοποιήσουμε για να δίνουμε καταφύγιο στους κατατρεγμένους", δεν βλέπει απέναντί...

Αντιπρόσωποι και εκπρόσωποι

Το ελληνικό Σύνταγμα ανήκει στην κατηγορία των συνταγμάτων εκείνων, που αναγνώρισαν μεν τα πολιτικά κόμματα (κομματική δημοκρατία), πλην όμως διατήρησαν τις αρχές της κλασσικής αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, με συνέπεια τη δημιουργία πολλών προβλημάτων, που αναφέρονται στις σχέσεις διατάξεων των δύο κατηγοριών. Η ευρύτατη σε έκταση και περιεχόμενο «συνταγματοποίηση» των πολιτικών κομμάτων στο ελληνικό σύνταγμα (όπως, άλλωστε, απαιτούσε η νέα συνταγματικοπολιτική πραγματικότητα) και η εκ παραλλήλου διατήρηση των διατάξεων των άρθρων 51§2 και 60§1, που συνταγματοποιούν το αντιπροσωπευτικό σύστημα και την ελεύθερη εντολή, τείνουν να προσλαμβάνουν έντονο συγκρουσιακό χαρακτήρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ το 1974 υπήρξε έντονη συζήτηση για το άρθρο 60§1 κατά τη διαδικασία ψηφίσεως του νέου Συντάγματος (υπήρξαν προτάσεις και από την τότε συμπολίτευση υπέρ της απαγόρευσης της δυνατότητας ανεξαρτητοποιήσεως και μεταστάσεως των βουλευτών με την προσθήκη τρίτης παραγράφου στο άρθρο 60), έκ...

«Πώς θα μεταφράζατε τον libertarian στα Ελληνικά»;

Αναρωτήθηκε ο συγγραφέας Νίκος Δήμου σ’ ένα σχόλιο του στο προσωπικό του ημερολόγιο στο διαδίκτυο: [Nikos Dimou said... «Πανάσχημη πως θα μεταφράζατε τον libertarian στα Ελληνικά;»] Του απέστειλα το παρακάτω σχόλιο: [Ο πιο μαχητικός εκφραστής της θεωρίας του Αντιδιαφωτισμού ήταν ο ιερομόναχος Αθανάσιος Πάριος. Μιλούσε στα έργα του για «λιμπερτίνους», «αθεωτάτους κριτικούς» και «ιλλουμινάτα». Εξέφραζε την λύπη του επειδή ο «νόμος της χάριτος δεν συγχωρεί θάνατον την σήμερον» σε όσους κήρυτταν την «πολυθρύλητον και πολυτάραχον ελευθερίαν των δημοκρατικών».΄ Νομίζω ότι, αν ζούσε σήμερα αυτός ο ιδεολογικός πρόγονος του σημερινού αρχιεπισκόπου της ελλαδικής ορθόδοξης εκκλησίας θα απέδιδε κατ’ αναλογία και πολύ εύστοχα τη λέξη libertarian ως «Λιμπερταριανός». Πάντως ο τίτλος «Libertinos» του προσωπικού μου blog οφείλεται σ’ αυτόν. Ελπίζω να με συγχωρέσει!!]