Skip to main content

Με σημαία το πρόταγμα της ελευθερίας

Πώς επικρατεί η εντύπωση ότι μπορείς να γράψεις καλά όταν είσαι πλημμυρισμένος από αισθήματα; Σήμερα, τώρα, το βλέπω. Πρόκειται για μια μεγάλη αυταπάτη! Σήμερα είδε το φως της δημοσιότητας η ιδρυτική διακήρυξη της «ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ». Μια πολιτική πρωτοβουλία πολιτών με σημαία το πρόταγμα της ελευθερίας και των ατομικών δικαιωμάτων, κατά των κυρίαρχων μοντέλων του εθνοτικού εθνικισμού, του παρεοκρατικού καπιταλισμού και της αντιφιλελεύθερης πολυσυλλεκτικότητας του ελληνικού πολιτικού φάσματος. Οραματίζόμουν και πίστευα σ’ αυτή την προσπάθεια πάρα πολλά χρόνια. Η πίστη μου αυτή με την δημιουργία τώρα της «ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ» έγινε πλέον βεβαιότητα. Βεβαιότητα ότι η «μάχη» για τις φιλελεύθερες ιδέες στην Ελλάδα θα συνεχιστεί από όλους αυτούς τους νέους ανθρώπους, που είχα τη χαρά να γνωρίσω από κοντά κατά την δημιουργία της «ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ» και που με έχουν καταπλήξει. Η χαρά μου, που φτάσαμε ως εδώ προσωπικά μου είναι αρκετή. Δεν πρόκειται να νιώσω μεγαλύτερη χαρά με την επιτυχία της πρωτοβουλίας. Για όσους έχουν βιώσει για χρόνια την αγωνία και τις απέλπιδες προσπάθειες για την δημιουργία και μόνο ενός φιλελεύθερου πολιτικού φορέα στην Ελλάδα η χαρά της σημερινής δημιουργίας του είναι ανυπέρβλητη. Η χαρά της επιτυχίας του νέου πολιτικού φορέα ανήκει στους νέους φιλελεύθερους. Μαζί οι φιλελεύθεροι ας επιδιώξουμε το στέριωμα του νέου πολιτικού φορέα. Προσωπικά εκείνο που προσδοκώ και εύχομαι, πλέον, είναι να δω τους νέους φιλελεύθερους, να γιορτάζουν την επιτυχία της «ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ».

Comments

Anonymous said…
Φιλε Γιωργο, οταν ανακαλυψουν οτι ησουν υπερ του πολεμου στο Ιρακ, οτι ο Ερντογαν ειναι νεος Κεμαλ, οτι γουσταρεις το ασυλο ανιατων του πανεπιστημιου, οτι μπορεις να δικαιολογησεις το Ιρακ με τον Ροουλς κλπ κλπ απορω αν θα μετανοησεις για να ζητησεις ψηφαλακι? Η αν θα μεινεις ο κλασσικος υπερηφανος νεο ραγιας, ο οποιος δεν πουλησε την ιδεολογια του για ψηφους αλλα τον εαυτο του για την ιδεολογια του
Bourchas said…
Κάποιες απαντήσεις μου υπάρχουν στο
http://e-roosters.blogspot.com/2006/10/blog-post_13.html

Popular posts from this blog

Μανιφέστο «Λιμπεραλιστικής Τάσης του DiEM25» (Ενάντια στον Νεοφασιστικό Υπαρκτό Καπιταλισμό)

1. Το μόνο «φάντασμα» που πλανιόταν και πλανιέται κάθε φορά πάνω από τις εκάστοτε κατεστημένες αναχρονιστικές δυνάμεις της ανθρωπότητας είναι το «φάντασμα» του Λιμπεραλισμού. 
Κάθε φορά δε, στο ιστορικό διάβα, ο Λιμπεραλισμός, άλλοτε εξεγερμένος κι άλλοτε αμυνόμενος, κατατρόπωνε αυτές τις κατεστημένες αναχρονιστικές δυνάμεις. Τέτοια, μάλιστα, διεφάνη η επικυριαρχία του το σύντομο χρονικό διάστημα πριν το 2008, ώστε να γίνει λόγος, ακόμα και, για το «Τέλος της Ιστορίας»!

Φευ! Επρόκειτο, απλά και μόνο, για το τέλος του διαστροφικού «υπαρκτού σοσιαλισμού». Αμέσως μετά κορυφώθηκε η πρωτοφανής ανάδυση, αφενός μεν του (επίσης) διαστροφικού «υπαρκτού καπιταλισμού», που αποκαλείται διεθνώς “crony capitalism” («παρεοκρατικός καπιταλισμός»), με δεσπόζουσα έκφανσή του έναν διεθνοποιημένο χρηματοπιστωτικό παρασιτισμό, αφετέρου δε του νεοφασισμού, με δεσπόζουσα έκφανσή του έναν (επίσης) διεθνοποιημένο πολιτισμικό εθνικισμό.
2. α) «Η υπέρβαση των δικαίων ορίων της ιδιοκτησίας δεν συνίσταται στο μέγεθο…

«Είναι το ευρώ ηλίθιε!»

Δικαιοσύνη και Πλάτων

«Άνευ μεν γαρ του καθόλου ουκ εστίν επιστήμην λαβείν» (Αριστοτέλης, Μεταφ. 1086 b 5)
1. Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο Αριστοτέλης, ένας ηθικολόγος, ένας ηθικός αναμορφωτής, ο Σωκράτης, ήταν εκείνος, που ενοχλούσε τους ανθρώπους εξαναγκάζοντάς τους, να σκεφτούν, να εξηγήσουν και να δώσουν λόγο για τις αρχές των πράξεών τους˙ συνήθιζε να τους υποβάλει ερωτήματα και οι απαντήσεις τους δεν τον ικανοποιούσαν εύκολα˙ ξεκινούσε κι ο Σωκράτης, όπως οι σοφιστές, από το υποκείμενο της γνώσης και έπειτα μόνο προχωρούσε προς το αντικείμενό της˙ το υποκείμενο ωστόσο της γνώσης συγκροτείται απ’ αυτόν και ως νους, δηλαδή όχι ως κάτι σχετικό, όχι ατομικά περιορισμένο, αλλά ως υποκείμενο που νοεί, ως λογικό υποκείμενο˙ «η γνώση προς την οποία κατευθύνεται το λογικό υποκείμενο δεν έγκειται στην αντίληψη που γεννούν οι αισθήσεις, αλλά στην έννοια, που τη γεννάει η λογική λειτουργία της συνείδησης» [1]. Ενώ, όμως, έτσι πραγματοποιήθηκε η διάκριση αισθητού και λογικού υποκειμένου, δεν πραγματοποιήθηκε και η δι…