Skip to main content

Η FED και η «Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα»

Ο καθηγητής Γιάνης Βαρουφάκης σε σχόλιό του στο άρθρο του με τον τίτλο «Επαναγορά χρέους» έγραψε:
[Πάντως η λύση δεν θα ήταν το τύπωμα χρήματος αλλά η έκδοση από την ΕΚΤ δικών της ομολόγων εκ μέρους όλων μας].
[Ώστε "The era of big government is over"; Νομίζετε ότι ο Κλίντον το πιστεύει ακόμα; Ότι ισχύει σε μια εποχή που (στην περίοδο 2008-2009) η Αμερικανική κυβέρνηση έριξε $14 τρις στην αγορά για να την σώσει από τον εαυτό της;]
Η Fed τύπωσε 1,2 τρις δολάρια και εντούτοις δεν καταστράφηκε το δολάριο! Αν η ΕΚΤ κάνει κάτι παρόμοιο ή εκδώσει ευρωομόλογο είναι βέβαιο ότι το ευρώ θα καταστραφεί μια ώρα αρχύτερα.
Εξάλλου είναι άλλο πράγμα το αμερικάνικο χρέος κι άλλο πράγμα το ευρωπαϊκό χρέος. Το ευρωπαϊκό χρέος, σε αντίθεση με το αμερικάνικο χρέος, είναι συνώνυμο της κραιπάλης και της κατασπατάλησης πόρων στον βωμό της διατήρησης του τεράστιου δημόσιου τομέα της Ευρώπης. Η δημιουργία του ευρώ σήμαινε απλά και μόνο την ένωση της μιζέριας και παρακμιακής πορείας των κρατών μελών της ένωσης τους. Οχυρωμένοι πίσω από την ένωση, που τους προσέφερε μια ψευδαίσθηση ισχύος και μεγαλείου, οι πολιτικάντηδες της ένωσης ξεσάλωσαν σε κραιπάλη και κατέληξαν στο σημερινό συλλογικό αδιέξοδο. Ούτε οι ηγέτες της πρώην σοβιετίας δεν έχουν εξυβρίσει και συκοφαντήσει τις αγορές τόσο πολύ, όσο οι σημερινοί φαιδροί ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι χαρακτηριστικά άλλωστε τα όσα γράφει σχετικά ο Α. Ανδριανόπουλος στο πρόσφατο άρθρο του με τον τίτλο «ΣΟΣΙΑΛΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΟΥΝ ΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ:»
«Η Ευρωπαϊκή Ένωση και η Κεντρική Ευρωπαϊκή Τράπεζα αντιπαθούν τις νεοφιλελεύθερες επιλογές περισσότερο ακόμη κι από την κα Παπαρήγα. Το δε Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, κάτω από την ηγεσία του Γάλλου σοσιαλιστή και επίδοξου υποψήφιου για την Προεδρία της Γαλλίας κ. Στρώς Κάν, μοιάζει με νεοφιλελεύθερο όσο ένας άγριος λύκος της Μογγολίας με την ψιψίνα της κυριούλας του διπλανού διαμερίσματος. Οι αγγλοσαξωνικές ρίζες των πολιτικών της ελεύθερης αγοράς κάνουν τους Γερμανο-γάλλους που κυριαρχούν στα ευρωπαϊκά πράγματα να βλέπουν τον νεοφιλελευθερισμό όπως τον αντικρίζουν τα στελέχη του βαθέως Πασόκ η και της ελληνικής λαϊκής δεξιάς».
Η Ευρωπαϊκή Ένωση με τον τεράστιο δημόσιο τομέα της αποτελεί με τα δεδομένα της εποχής μας μια νέα Σοβιετία. Όσο δε χρήμα και να ρίξεις σ' αυτήν θα κάνεις μια τρύπα στο νερό. Όπως σοφά έγραφε ο George Gilder («Πλούτος και Φτώχεια», εκδ. «Ροές, Αθήνα 1999, σελ. 423επ.):
"Το χρέος που σπάταλα καλύπτεται από νέο χρήμα ή συνοδεύεται από χάος, όπως στην περίοδο της Γαλλικής επανάστασης, ή το χρέος που άσωτα συνάπτεται για να καταστρέψει τη λογιστική μονάδα άλλου χρέους, όπως στη Γερμανία της Βαϊμάρης, μπορεί να φέρει την καταστροφή. Χρέος …….. το οποίο σωρεύεται με σκοπό την χρηματοδότηση προγραμμάτων, που πληρώνουν ανθρώπους για να μην δουλεύουν, συνδυαζόμενο με ποινές προς τις επιχειρήσεις επειδή πραγματοποίησαν κέρδος, μπορεί να καταστρέψει την οικονομία. Αλλά το χρέος που συνάπτεται για κεφαλαιουχικά έργα ωφέλιμα για τους πολίτες και την παραγωγικότητά τους, ή χρέος που συνάπτεται για να αποφευχθεί η επιβολή καταστροφικών φόρων στις αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις - τέτοιου είδους παθητικό μπορεί να γίνει ζωτικής σημασίας ενεργητικό για ανάπτυξη και πρόοδο. Η χειρότερη οικονομική καταστροφή είναι να υποσκάπτεις το μέλλον καταστέλλοντας τις καταλυτικές επιχειρηματικές προσπάθειες των σκαπανέων της οικονομίας".
Το δε υφιστάμενο σοσιαλδημοκρατικό έκτρωμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτό ακριβώς έπραξε: Υπέσκαψε το μέλλον καταστέλλοντας τις καταλυτικές επιχειρηματικές προσπάθειες των σκαπανέων της οικονομίας. Καιρός είναι να πληρώσει την απρονοησία του. Μαζί και η Ελλάδα, που αποτέλεσε την πληρέστερη έκφανσή του.

Comments

Popular posts from this blog

Άμεση ρήξη με τον αντιλιμπεραλιστικό μνημονιακό παρεοκρατικό καπιταλισμό και με τον διακομματικό εθνοεθνικισμό

Τα θρασύδειλα αντι-λιμπεραλιστικά μνημονιακά εθνοεθνίκια, πρώτα έφεραν την οικονομική καταστροφή της χώρας και τώρα την οδηγούν και σε νέα, εθνική αυτή τη φορά καταστροφή, οδηγώντας την χρεωκοπημένη και αποδυναμωμένη σε ένοπλη σύρραξη με την Τουρκία, αφού προηγουμένως την έχουν εξευτελίσει διεθνώς, θεωρώντας ανυπεράσπιστους και κατατρεγμένους ανθρώπους ως "ενεργή, σοβαρή, εξαιρετική και ασύμμετρη απειλή" κατά της χώρας, αναστέλλοντας και καταπατώντας βάναυσα την συνθήκη της Γενεύης για τους πρόσφυγες, διώκοντας τους, καταδικάζοντάς τους, φυλακίζοντάς τους και εξαπολύοντας ακόμα και δολοφονική βία εναντίον τους για την απώθησή τους, εν τέλει δε κατακρεουργώντας, έτσι, κάθε έννοια κράτους δικαίου στη χώρα. Κι αυτό, καθώς  ο διακομματικός εθνοεθνικισμός όλων υπόλοιπων κομμάτων της Βουλής, εκτός του ΜέΡΑ25 που διακηρύσσει ότι " το εθνικό δικαίωμα διαχείρισης των συνόρων μας θα το χρησιμοποιήσουμε για να δίνουμε καταφύγιο στους κατατρεγμένους", δεν βλέπει απέναντί

Αντιπρόσωποι και εκπρόσωποι

Το ελληνικό Σύνταγμα ανήκει στην κατηγορία των συνταγμάτων εκείνων, που αναγνώρισαν μεν τα πολιτικά κόμματα (κομματική δημοκρατία), πλην όμως διατήρησαν τις αρχές της κλασσικής αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, με συνέπεια τη δημιουργία πολλών προβλημάτων, που αναφέρονται στις σχέσεις διατάξεων των δύο κατηγοριών. Η ευρύτατη σε έκταση και περιεχόμενο «συνταγματοποίηση» των πολιτικών κομμάτων στο ελληνικό σύνταγμα (όπως, άλλωστε, απαιτούσε η νέα συνταγματικοπολιτική πραγματικότητα) και η εκ παραλλήλου διατήρηση των διατάξεων των άρθρων 51§2 και 60§1, που συνταγματοποιούν το αντιπροσωπευτικό σύστημα και την ελεύθερη εντολή, τείνουν να προσλαμβάνουν έντονο συγκρουσιακό χαρακτήρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ το 1974 υπήρξε έντονη συζήτηση για το άρθρο 60§1 κατά τη διαδικασία ψηφίσεως του νέου Συντάγματος (υπήρξαν προτάσεις και από την τότε συμπολίτευση υπέρ της απαγόρευσης της δυνατότητας ανεξαρτητοποιήσεως και μεταστάσεως των βουλευτών με την προσθήκη τρίτης παραγράφου στο άρθρο 60), έκ

«Πώς θα μεταφράζατε τον libertarian στα Ελληνικά»;

Αναρωτήθηκε ο συγγραφέας Νίκος Δήμου σ’ ένα σχόλιο του στο προσωπικό του ημερολόγιο στο διαδίκτυο: [Nikos Dimou said... «Πανάσχημη πως θα μεταφράζατε τον libertarian στα Ελληνικά;»] Του απέστειλα το παρακάτω σχόλιο: [Ο πιο μαχητικός εκφραστής της θεωρίας του Αντιδιαφωτισμού ήταν ο ιερομόναχος Αθανάσιος Πάριος. Μιλούσε στα έργα του για «λιμπερτίνους», «αθεωτάτους κριτικούς» και «ιλλουμινάτα». Εξέφραζε την λύπη του επειδή ο «νόμος της χάριτος δεν συγχωρεί θάνατον την σήμερον» σε όσους κήρυτταν την «πολυθρύλητον και πολυτάραχον ελευθερίαν των δημοκρατικών».΄ Νομίζω ότι, αν ζούσε σήμερα αυτός ο ιδεολογικός πρόγονος του σημερινού αρχιεπισκόπου της ελλαδικής ορθόδοξης εκκλησίας θα απέδιδε κατ’ αναλογία και πολύ εύστοχα τη λέξη libertarian ως «Λιμπερταριανός». Πάντως ο τίτλος «Libertinos» του προσωπικού μου blog οφείλεται σ’ αυτόν. Ελπίζω να με συγχωρέσει!!]