Skip to main content

«Νόαμ Τσόμσκι και φιλελευθερισμός»

Όταν ο «αναθεματισμένος» Noam Chomsky υποστηρίζει:

“All of this would have been completely intelligible to the founders of classical liberalism, people like Wilhelm von Humboldt, for example, who inspired John Stuart Mill, and who very much like his contemporary Adam Smith regarded creative work freely undertaken in association with others as the core value of a human life. So if a person produces an object on command, Humboldt wrote, we may admire what he did but we will despise what he is, not a true human being who acts on his own impulses and desires. The bought priesthood have the task of undermining these values and destroying them among people who sell themselves on the labour market. For similar reasons, Adam Smith warned that in any civilised society governments would have to intervene to prevent the division of labour from turning people into "creatures as stupid and ignorant as it's possible for a human being to be." He based his rather nuanced advocacy of markets on the thesis that if conditions were truly free, markets would lead to perfect equality. That was their moral justification. All of this has been forgotten by the bought priesthood, who have a rather different tale to tell”.

Τότε είναι απολύτως δικαιολογημένη η περιέργεια ως κίνητρο για κάθε λιμπεραλιστή να εντρυφήσει στο τμήμα εκείνο της πολιτικής σκέψης του Noam Chomsky που έχει ως άξονα αναφοράς τον λιμπεραλισμό και μάλιστα τον κλασικό λιμπεραλισμό του 18ου αιώνα.

Ο δημοσιογράφος Τάκης Μίχας με το βιβλίο του, που εκδόθηκε αυτές τις μέρες, με τον τίτλο «Νόαμ Τσόμσκι και φιλελευθερισμός Μία κριτική ανάλυση», εκδ. ΚΡΙΤΙΚΗ, (Σειρά: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ, Τιμή € 15,00, Σελ. 304, ISBN: 978-960-218-516-2), επιχειρεί, να ικανοποιήσει αυτή την περιέργεια.

Comments

Anonymous said…
Ο Μιχας εχει πολυ μοιχευμενη οψη της Ελλαδως (φακελακι). Ο Μιχας μαλων μονο
ξερει δημοσιους υπαλληλους που δεν παν σε ιδιοτικα σχολεια η νοσοκομεια.
Πως εξειγει την φροντιστηριομανια τον Ιαπονων; Στην Αμερικη, οι Ελληνες, οι
Εβραιοι, οι Κορεατες κλπ παν στα φροντιστιρια. Ο Ελλην χαρακτηριζετε διεθνως
απο τον φανατισμο του για τη μορφοση. Μονο ενας που λατρευει τον Παπα Ρωμης
μπορει να μη το ξερει. Περυσι τα παπομουτρα του Γωλ Στρητ Τζωρναλ ξεχασαν
οτι ο προεδρος Τζεφερσον πηρε την Τριπολη Λυβης με Ελληνες συμαχους. Σβηνουν
της βαθεις Ελληνιστηκες ριζες της ΗΠΑ. Αφου ο Μιχας τα εχει βαλει με τους
Σερβους, αραγε ειναι παπακι, οπαδος του Παπα. Δεν πρεπει να ειναι Καθωλικος.
Πολοι Ελληνες μησουν τοσο την Ελλαδα που μιμουντε οτι ερχετα απο την Ρωμη,
χωρης να γνωριζουν οτι οι Ιταλοι ειναι διεθνως γνωστοι για την αμαορφοσια
τους αφου στην Αμερικη μαλιστα τους λεγουν οτι μιαζουν τους μαυρους.
Οταν πηγε ο Παπας στον Βαρθομομαιο, η Καθωληκοι Ελλαδως καυχοταν οτι οι
Πολονεζες και Φιλιπινεζες θα κατακτησουν την Ελλαδα με γαμο οπος
πηραν και την ταχα ομογενεια Αμερικης.

Popular posts from this blog

Άμεση ρήξη με τον αντιλιμπεραλιστικό μνημονιακό παρεοκρατικό καπιταλισμό και με τον διακομματικό εθνοεθνικισμό

Τα θρασύδειλα αντι-λιμπεραλιστικά μνημονιακά εθνοεθνίκια, πρώτα έφεραν την οικονομική καταστροφή της χώρας και τώρα την οδηγούν και σε νέα, εθνική αυτή τη φορά καταστροφή, οδηγώντας την χρεωκοπημένη και αποδυναμωμένη σε ένοπλη σύρραξη με την Τουρκία, αφού προηγουμένως την έχουν εξευτελίσει διεθνώς, θεωρώντας ανυπεράσπιστους και κατατρεγμένους ανθρώπους ως "ενεργή, σοβαρή, εξαιρετική και ασύμμετρη απειλή" κατά της χώρας, αναστέλλοντας και καταπατώντας βάναυσα την συνθήκη της Γενεύης για τους πρόσφυγες, διώκοντας τους, καταδικάζοντάς τους, φυλακίζοντάς τους και εξαπολύοντας ακόμα και δολοφονική βία εναντίον τους για την απώθησή τους, εν τέλει δε κατακρεουργώντας, έτσι, κάθε έννοια κράτους δικαίου στη χώρα. Κι αυτό, καθώς  ο διακομματικός εθνοεθνικισμός όλων υπόλοιπων κομμάτων της Βουλής, εκτός του ΜέΡΑ25 που διακηρύσσει ότι " το εθνικό δικαίωμα διαχείρισης των συνόρων μας θα το χρησιμοποιήσουμε για να δίνουμε καταφύγιο στους κατατρεγμένους", δεν βλέπει απέναντί

Αντιπρόσωποι και εκπρόσωποι

Το ελληνικό Σύνταγμα ανήκει στην κατηγορία των συνταγμάτων εκείνων, που αναγνώρισαν μεν τα πολιτικά κόμματα (κομματική δημοκρατία), πλην όμως διατήρησαν τις αρχές της κλασσικής αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, με συνέπεια τη δημιουργία πολλών προβλημάτων, που αναφέρονται στις σχέσεις διατάξεων των δύο κατηγοριών. Η ευρύτατη σε έκταση και περιεχόμενο «συνταγματοποίηση» των πολιτικών κομμάτων στο ελληνικό σύνταγμα (όπως, άλλωστε, απαιτούσε η νέα συνταγματικοπολιτική πραγματικότητα) και η εκ παραλλήλου διατήρηση των διατάξεων των άρθρων 51§2 και 60§1, που συνταγματοποιούν το αντιπροσωπευτικό σύστημα και την ελεύθερη εντολή, τείνουν να προσλαμβάνουν έντονο συγκρουσιακό χαρακτήρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ το 1974 υπήρξε έντονη συζήτηση για το άρθρο 60§1 κατά τη διαδικασία ψηφίσεως του νέου Συντάγματος (υπήρξαν προτάσεις και από την τότε συμπολίτευση υπέρ της απαγόρευσης της δυνατότητας ανεξαρτητοποιήσεως και μεταστάσεως των βουλευτών με την προσθήκη τρίτης παραγράφου στο άρθρο 60), έκ

Ο Ερντογάν θέλει, ο Καραμανλής μπορεί;

«Απαιτείται επειγόντως δόγμα» είναι ο τίτλος ενός ενδιαφέροντος άρθρου του Αλέξη Παπαχελά στην εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ». Γράφει χαρακτηριστικά ο Αλέξης Παπαχελάς: {Εχει η Αθήνα δόγμα; Ο Τάσσος έχει, το ακολουθεί πιστά και μπορεί - από τη δική του σκοπιά - να του βγει. Ο Σημίτης είχε το δικό του δόγμα, που έλεγε «αποφεύγω την κρίση, αλλά προσπαθώ να τα βρω στο ευρωπαϊκό πλαίσιο». Ο Καραμανλής; H λογική προστατεύω το στάτους κβο, αποφεύγω την οξύτητα και προσεύχομαι για το καλύτερο δεν «παίζει» σε ένα Αιγαίο όπου μια κρίση μπορεί να κλιμακωθεί μέσα σε λίγα λεπτά, με τα κανάλια να βάζουν απεριόριστο λάδι στη φωτιά για να «πουλήσουν». Απαιτείται επειγόντως δόγμα και αυτό που οι Αγγλοσάξονες αποκαλούν leadership, γιατί ειδάλλως θα βρεθούμε απροετοίμαστοι ενώπιον μιας σύγκρουσης, την οποία όλοι θα έπρεπε να αναμένουν, όπως η προχθεσινή!}. Ποιο, όμως, μπορεί να είναι αυτό το δόγμα; Ο κ. Παπαχελάς δεν προτείνει τίποτε σχετικό. Το «δόγμα Σημίτη», που αναφέρει και που ακολουθεί και η κυβέρνη