Skip to main content

Νεοέλληνες «κεμαλιστές»

Ο Αλέκος Παπαδόπουλος στις 28-03-2011 έδωσε μια συνέντευξη στον Αλέξη Παπαχελά και στους «Νέους Φακέλους» για τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ, την οποία μπορείτε να δείτε εδώ.

Ακολουθούν κάποιες δικές μου επισημάνσεις σχετικά μ’ αυτή τη συνέντευξη.

Κατά τη γνώμη μου, εκείνο που δεν θέλει, να παραδεχτεί και να προβάλει ο Αλέκος Παπαδόπουλος, είναι, ότι το σημερινό χρέος της Ελλάδας δεν μπορεί να αποπληρωθεί, όσες και όποιες διαρθρωτικές αλλαγές κι αν κάνει η Ελλάδα. Τα νούμερα απλώς δεν βγαίνουν χωρίς «κούρεμα» του χρέους, δηλαδή χωρίς κήρυξη στάσης πληρωμών και επαναδιαπραγμάτευση του χρέους.

Κι αυτήν ακριβώς την αλήθεια, ο Αλέκος Παπαδόπουλος δεν θέλει να την παραδεχτεί και να την προβάλει, γιατί είναι «βουτηγμένος μέχρι το λαιμό» στην ιδεοληψία του «ανήκομεν στο ευρώ». Οι θέσεις του και οι αντιλήψεις του σ’ αυτή τη συνέντευξη, αντανακλούν στον υπέρτατο βαθμό τις «ευρωλιγούρικες» αντιλήψεις της κυρίαρχης μεταπολιτευτικής πολιτικής και οικονομικής ελίτ της Ελλάδας.

Επιδίωξη και στόχος αυτής της ελίτ υπήρξε μεταπολιτευτικά ο λεγόμενος «εξευρωπαϊσμός» του νεοελληνικού κράτους με κάθε μέσο. Η ελίτ αυτή, συνεπακόλουθα, δεν αποτελείται παρά απ’ αυτούς, που θα χαρακτήριζα ως «νεοέλληνες κεμαλιστές».

Ακούγοντας δε και βλέποντάς τον Αλέκο Παπαδόπουλο σ’ αυτή τη συνέντευξη, θυμήθηκα, όσα γράφει ο μακαρίτης Samuel P. Huntington στο έργο του «Η σύγκρουση των πολιτισμών και ο ανασχηματισμός της παγκόσμιας τάξης»:

«....Μέσα από την εμπειρία αυτών των χωρών, όμως, βλέπουμε τη δύναμη, την αντοχή και το σθένος της ιθαγενούς κουλτούρας, καθώς και την ικανότητά της να ανανεώνεται και να αντιστέκεται και να προσαρμόζει τις εισαγόμενες δυτικές αξίες. Η κεμαλικού τύπου αντίδραση υπήρξε ανεπιτυχής. Αν οι μη δυτικές κοινωνίες θέλουν να εκσυγχρονιστούν, θα πρέπει να το κάνουν με το δικό τους τρόπο και όχι με το δυτικό τρόπο. Ακολουθώντας το παράδειγμα της Ιαπωνίας, ας εφαρμόσουν τις δικές τους παραδόσεις, θεσμούς και αξίες, ας στηριχτούν σ’ αυτές.

Ορισμένοι πολιτικοί ηγέτες πιστεύουν ότι μπορούν να αναμορφώσουν εκ βάθρων την κοινωνία τους. Αυτό είναι καθαρή ύβρις και είναι καταδικασμένοι σε αποτυχία. Μολονότι μπορούν να εισάγουν δυτικά στοιχεία, δεν μπορούν να καταπιέζουν επ’ αόριστον τα κεντρικά στοιχεία της ιθαγενούς κουλτούρας. Ο ιός της Δύσης, όταν εγκατασταθεί σε μια άλλη κοινωνία, είναι δύσκολο να αποβληθεί. Αντέχει αλλά έχει μοιραία αποτελέσματα: ο ασθενής ζει αν και δεν είναι ποτέ πια ο ίδιος. Οι πολιτικοί ηγέτες μπορούν να γράψουν ιστορία, αλλά δεν μπορούν να της ξεφύγουν. Δημιουργούν διχασμένες χώρες: δεν δημιουργούν δυτικές κοινωνίες. Μολύνουν τη χώρα τους με μια πολιτιστική σχιζοφρένεια που μετατρέπεται σε χαρακτηριστικό γνώρισμα της κοινωνίας τους».

Ο Αλέκος Παπαδόπουλος αδυνατεί, να αναγνωρίσει, ότι η Ελλάδα απλώς αποτελεί την πληρέστερη μέχρι σήμερα ενσάρκωση του σαθρού σοσιαλ-φασιστικού ευρωπαϊκού οικοδομήματος και προπομπό της μοίρας του.

Αφιερώστε λίγο χρόνο για να δείτε τι λέει ο Στέλιος Ράμφος (μετά το 46 λεπτό του βίντεο) για την σημερινή ακμή της Τουρκίας σε σχέση με την σημερινή παρακμή της Ελλάδας.

Ανιχνεύσεις: Στέλιος Ράμφος Ο Νεοελληνικός Μηδενισμός from Αντίφωνο on Vimeo.

Ο Ράμφος νιώθει δικαίως εκστασιασμένος από την σημερινή Τουρκία των σημερινών «καλβινιστών ισλαμιστών» του Ερντογάν και την θεωρεί παράδειγμα για την Ελλάδα. Στην Τουρκία σήμερα μια σύνθεση, ή κατίσχυση μιας έλλογης παράδοσης της επιτρέπει την πρόοδο και την προκοπή (η Τουρκία είναι ήδη η δέκατη πέμπτη οικονομικά πιο αναπτυγμένη χώρα στον κόσμο), σε αντίθεση με την Ελλάδα, για την οποία ο Στέλιος Ράμφος λέει, ότι η κρίση έχει να κάνει με το γεγονός, ότι «χωρίς να έχουμε την απαραίτητη προετοιμασία, από ανατολικός λαός που είμαστε, πάμε να γίνουμε δυτικός».

Comments

Popular posts from this blog

Άμεση ρήξη με τον αντιλιμπεραλιστικό μνημονιακό παρεοκρατικό καπιταλισμό και με τον διακομματικό εθνοεθνικισμό

Τα θρασύδειλα αντι-λιμπεραλιστικά μνημονιακά εθνοεθνίκια, πρώτα έφεραν την οικονομική καταστροφή της χώρας και τώρα την οδηγούν και σε νέα, εθνική αυτή τη φορά καταστροφή, οδηγώντας την χρεωκοπημένη και αποδυναμωμένη σε ένοπλη σύρραξη με την Τουρκία, αφού προηγουμένως την έχουν εξευτελίσει διεθνώς, θεωρώντας ανυπεράσπιστους και κατατρεγμένους ανθρώπους ως "ενεργή, σοβαρή, εξαιρετική και ασύμμετρη απειλή" κατά της χώρας, αναστέλλοντας και καταπατώντας βάναυσα την συνθήκη της Γενεύης για τους πρόσφυγες, διώκοντας τους, καταδικάζοντάς τους, φυλακίζοντάς τους και εξαπολύοντας ακόμα και δολοφονική βία εναντίον τους για την απώθησή τους, εν τέλει δε κατακρεουργώντας, έτσι, κάθε έννοια κράτους δικαίου στη χώρα. Κι αυτό, καθώς  ο διακομματικός εθνοεθνικισμός όλων υπόλοιπων κομμάτων της Βουλής, εκτός του ΜέΡΑ25 που διακηρύσσει ότι " το εθνικό δικαίωμα διαχείρισης των συνόρων μας θα το χρησιμοποιήσουμε για να δίνουμε καταφύγιο στους κατατρεγμένους", δεν βλέπει απέναντί

Αντιπρόσωποι και εκπρόσωποι

Το ελληνικό Σύνταγμα ανήκει στην κατηγορία των συνταγμάτων εκείνων, που αναγνώρισαν μεν τα πολιτικά κόμματα (κομματική δημοκρατία), πλην όμως διατήρησαν τις αρχές της κλασσικής αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, με συνέπεια τη δημιουργία πολλών προβλημάτων, που αναφέρονται στις σχέσεις διατάξεων των δύο κατηγοριών. Η ευρύτατη σε έκταση και περιεχόμενο «συνταγματοποίηση» των πολιτικών κομμάτων στο ελληνικό σύνταγμα (όπως, άλλωστε, απαιτούσε η νέα συνταγματικοπολιτική πραγματικότητα) και η εκ παραλλήλου διατήρηση των διατάξεων των άρθρων 51§2 και 60§1, που συνταγματοποιούν το αντιπροσωπευτικό σύστημα και την ελεύθερη εντολή, τείνουν να προσλαμβάνουν έντονο συγκρουσιακό χαρακτήρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ το 1974 υπήρξε έντονη συζήτηση για το άρθρο 60§1 κατά τη διαδικασία ψηφίσεως του νέου Συντάγματος (υπήρξαν προτάσεις και από την τότε συμπολίτευση υπέρ της απαγόρευσης της δυνατότητας ανεξαρτητοποιήσεως και μεταστάσεως των βουλευτών με την προσθήκη τρίτης παραγράφου στο άρθρο 60), έκ

«Πώς θα μεταφράζατε τον libertarian στα Ελληνικά»;

Αναρωτήθηκε ο συγγραφέας Νίκος Δήμου σ’ ένα σχόλιο του στο προσωπικό του ημερολόγιο στο διαδίκτυο: [Nikos Dimou said... «Πανάσχημη πως θα μεταφράζατε τον libertarian στα Ελληνικά;»] Του απέστειλα το παρακάτω σχόλιο: [Ο πιο μαχητικός εκφραστής της θεωρίας του Αντιδιαφωτισμού ήταν ο ιερομόναχος Αθανάσιος Πάριος. Μιλούσε στα έργα του για «λιμπερτίνους», «αθεωτάτους κριτικούς» και «ιλλουμινάτα». Εξέφραζε την λύπη του επειδή ο «νόμος της χάριτος δεν συγχωρεί θάνατον την σήμερον» σε όσους κήρυτταν την «πολυθρύλητον και πολυτάραχον ελευθερίαν των δημοκρατικών».΄ Νομίζω ότι, αν ζούσε σήμερα αυτός ο ιδεολογικός πρόγονος του σημερινού αρχιεπισκόπου της ελλαδικής ορθόδοξης εκκλησίας θα απέδιδε κατ’ αναλογία και πολύ εύστοχα τη λέξη libertarian ως «Λιμπερταριανός». Πάντως ο τίτλος «Libertinos» του προσωπικού μου blog οφείλεται σ’ αυτόν. Ελπίζω να με συγχωρέσει!!]